« Home | جنون » | بی تایتل » | اندر باب تیخنولوجی » | یادی از دوســـــــتان » | ربنا » | بی موضوع » | شفتالو » | دختر ایرونی » | دوران جبهه به خیر » | کاراکتر من »

شیعه

1- من جدا به این نتیجه رسیدم که مستر پرزیدنت خیلی آدم با اعتقادی هست. حالا این که چیزایی که ایشون بهش اعتقاد داره از کجا اومده و صحتش چقدر هست و ... رو کاری ندارم!
مثلا همین کاهش نرخ بهره ها و حرکت به سوی بانکداری اسلامی، علی رغم همه هشدارهای اقتصاد دانان. و یا این قضیه 2 تا بچه کافی نیست و غیره.
یا مثلا بعضی از اونها، چیزهایی هست که تو قران اومده : "خدا هیچگاه کافران را بر شما مومنان تفوق نمی ده" و این آقا به پشتوانه این قضیه اینقدر محکم وایستاده رو حرفاش در مورد انرژی هسته ای و اسراییل و ... .
خوب اگه این وعده الهی هست قاعدتا اگه ما هم به قران اعتقاد داشته باشیم باید بپذیریمش! فقط ممکنه مستر پرزیدنت یه اشتباه در محاسبه کرده باشه و اون تو قضیه مومن و کافر هست. که شاید اونیکه ما فکر می کنیم کافر هست در واقع مومن هستش و بالعکس! در واقع وعده الهی همین الان هم محقق شده که غرب بر ما مسلط شده!

2- واقعا شیعه همون چیزهایی است که آقاسی گفته! بی کسی و دلواپسی و جنون و معرفت و زاهد و شیر.... شیعه واقعا یعنی همین چیزها! شیعه در یک چیزهایی همواره موفق بوده و در جاهایی همواره شکست خورده ! همونطور که شریعتی در سخنرانی هاش در "شیعه علوی و شیعه صفوی" گفته (نقل به مضمون) " شیعه تا انوقت که خارج از گود حکومت بوده خوب عمل کرده و هرگاه حکومت را در دست گرفته نتونسته موفق باشه." اونجا که تنها نقش نظارت بر حکومت را در دست داشته تا حدودی موفق بوده و اون زمان که نقش مبارزه برای احقاق چیزی مثلاعدالت را داشته هم موفق بوده. اما هیچ برنامه ای برای پیروزی بعد ار مبارزه نداشته. شیعه عادت کرده به مبارزه و نه به پیشرفت و ایجاد رفاه. گرسنگی را به رفاه و جنگ را به آرامش ترجیح داده وهیچ گاه تساهل و تسامح را قبول نکرده. به همین دلیل وضعیت ما اینطور نابسامان هست. مساله اساسی این هست که هنوز در مدارس و مساجد دارند همین فرهنگ را تبلیغ می کنند. و اگر بفهمند که فلسفه دوران مبارزه با فلسفه دوران کشور داری فرق می کنه واین رو به بچه ها یاد بدند وضعیت کشور خیلی فرق خواهد کرد.

3- این قضیه که مستر پرزیدنت گفته 2 تا بچه کافی نیست هم پشتش کلی فلسفه هست. این آقا می گه زنها باید در جامعه حضور داشته باشند اما نقش اصلی شون یعنی تربیت بچه را را فراموش نکنند. و بعد می گه زنها می تونن کمتر کار کنند اما دولت کاهش دستمزدشون را جبران می کنه! اولش ممکنه خیلی جذاب به نظر برسه اما فلسفه این کار اینه که بعد از یه مدت کارفرما ها ترجیح می دن یک مرد رو استخدام کنند تا یه زنی که به پشتوانه دولت می خواد نصفه و نیمه بیاد سر کار! و این یعنی کاهش حضور زنان در جامعه به صورت هوشمندانه و بریدن سر با پنبه!!


یا علی و بچه هاش!

are rast migi ,vali kash mishod mester peresident ham mitoonest vasat comment bezare ,chon kheili delam mikhad bedoonam nazaresh dar morede neveshtat chie! ya ali

khodaaish man aslan be een ghazeye ke dar morede hoghooghe zanh haa o eenaa gofteh bood, fekr nakardeh boodam! raast miginaa!...ey khodaa! man pashimoonam. mano bebakhsh!

man ye petition ferestaadam baraatoon vaase estizaahe ahmadinejad. age toonestin emzaash konid.

در مورد 2 می خواستم بگم که فکر می کنم اصولا دین اینطور هست و به ندرت پیش اومده که یک حکومت دینی بخوبی کشوری رو اداره کرده باشه و این منحصر به شیعه نمی شه

راستی در مورد 1 هم باهات موافقم، به نظر من هم اون یه ادم معتقد هست اما احمق، بطور مختصر و مفید میشه گفت یه "الاغ مذهبی" هست

اره خوب اومدی این رو، کمثل الاحمار یحمل الاسفار هست این بابا.

Post a Comment